5. Sınıf Ödevleri

5. Sınıf Ödevleri 

4 Mayıs - 18 Mayıs 

EBA 9. Ünite (17 çalışma) 

EBA’da çalışmalar bölgesinde atanmış Fitness ve Animal Shelter üniteleri 

Liveworksheet

Liveworksheets 1. Dönem (12Ç) ve 2. Dönem (5 Çalışma) workbook’u içindeki tüm worksheetler yapılacak. (Öğrenci no’su ve password ile girilecek) . Eğlence çalışmaları isteğe bağlı 


5. Sınıf Geçmiş Ödevler 

27 Nisan - 4 Mayıs 

EBA 8. Ünite (13 çalışma) / 9. Ünite (17 çalışma)

EBA’da çalışmalar bölgesinde atanmış Fitness ve Animal Shelter üniteleri 

Liveworksheet

Liveworksheets 1. Dönem (12Ç) ve 2. Dönem (5 Çalışma) workbook’u içindeki tüm worksheetler yapılacak. (Öğrenci no’su ve password ile girilecek) 

20 Nisan - 27 Nisan 
EBA’da çalışmalar bölgesinde atanmış My Town ünitesi çalışmaları 

EBA 3. Ünite (13 çalışma) 14 Mart - 
EBA . 7. Ünite (15)
EBA’da çalışmalar bölgesinde atanmış ödevler yapılacak 

13 Nisan - 20 Nisan

EBA 2. Ünite (13 çalışma)
EBA’da çalışmalar bölgesinde atanmış My Town ünitesi çalışmaları 

6 Nisan -

EBA . 1. Ünite (13)
EBA’da çalışmalar bölgesinde atanmış Hello Ünitesi

21 Mart -

EBA . 7. Ünite Testler (5)
EBA’da çalışmalar bölgesinde atanmış Party Time Ünitesi Testleri

AŞAĞIDAKİ VİDEOYU İZLE KELİMELERİ DEFTERE YAZ (Defterin Resmini ingilizcemiz@gmail.com e-mail adresine gönder) :

Share:

7. Sınıf Ödevleri

7. Sınıf Ödevler

4 Mayıs -18 Mayıs 

EBA  9. Ünite Environment (34) 
EBA 9. Ünite Testler (5) 

Liveworksheets 

Liveworksheets 2. Dönem (2ç) içindeki tüm worksheetler. Eğlence çalışmaları isteğe bağlı 



7. Sınıf Geçmiş Ödevler

27 Nisan - 4 Mayıs 

EBA  8. Ünite Public Buildings (15)

Liveworksheets 

Liveworksheets 1. Dönem workbook’u (20Ç) 2. Dönem (2ç) içindeki tüm worksheetler.


20 Nisan - 27 Nisan 

EBA 3. Ünite (13 Çalışma)
EBA’da çalışmalar bölgesinde atanmış 3. Ünite

13 Nisan - 20 Nisan

EBA 2. Ünite (15 Çalışma)
EBA’da çalışmalar bölgesinde atanmış Biographies Ünitesi

06 Nisan -

EBA 1. Ünite (15)
EBA’da çalışmalar bölgesinde atanmış Appearance … Ünitesi

Liveworksheets 

Liveworksheets 1. Dönem workbook’u (20Ç) 2. Dönem (2ç) içindeki tüm worksheetler (Öğrenci no’su ve password ile girilecek

Youtube Video

Video izlenecek. Kelimeler Deftere yazılacak. Defter fotoğraf çekilecek. ingilizcemiz@gmail.com adresine gönderilecek.

26 Mart -

EBA 8. Ünite (17 Çalışma)
EBA’da çalışmalar bölgesinde atanmış Public Buildings Ünitesi

14 Mart -

EBA 7. Ünite (16 Çalışma)
EBA’da çalışmalar bölgesinde atanmış Dreams Ünitesi
Share:

8. Sınıf Proje Konuları

8. SINIF İNGİLİZCE DERSİ PROJE KONULARI 
1. İçinde bulmaca, şarkı sözleri, diyaloglar, fıkra, şiir, güzel sözler, spor ve yabancı gazetelerden alınmış haberlerin yer aldığı bir dergi hazırlama
•En az 5 sayfa olacak.
• Görsel kullanılacak.
• Bilgisayar çıktısı olmayacak, el yazısı kullanılacak.

2. Kendi yazdığınız bir günlük hazırlama
• En az 30 gün olacak.
• Cümleler geçmiş zaman (The Simple Past Tense) kalıbıyla yazılacak.
• Günlüğünüzde çeşitli fotoğraf, resim veya karikatürler kullanılacak.

3. İstanbul’un tarihini ve turistik yerlerini tanıtan bir dergi hazırlama
• En az 5 yer tanıtılacak.
• Görsel kullanılacak.
• Bilgisayar çıktısı olmayacak, el yazısıyla yazılacak.

4. Herhangi bir ürün belirleyerek reklam afişi hazırlama
• Ürün ile ilgili en az 5 cümle yazılacak.
• Ürün ile ilgili bir slogan belirlenecek.
• Görseller kullanılarak bu slogan ve cümlelerle bir afiş hazırlanacak.

5. İngilizce bir skeç (kısa oyun) hazırlayarak sınıfta sergileyiniz.
• Ödev grup olarak yapılacak. (En az 3 kişi)
• Replikler ezberlenmiş olacak.
• Dekor ve kıyafet hazırlanabilirse hazırlanacak.

6. İngilizce birkaç şarkı seçip koro hazırlayarak sınıfta sergileyiniz.
• Ödev grup olarak yapılacak. (En az 3 kişi)
• Şarkı sözleri ezberlenecek. • En az 3 şarkı olacak.
• Hazırlanabilirse müzik de kullanılacak.

7. Tarif kitabı hazırlama
• En az 3 tarif içerecek.
• Görsel kullanılacak.
• İçindekiler ve hazırlanış olarak iki bölüm şeklinde olacak.
• Mini bir kitapçık şeklinde hazırlanabilir.

8. İnternet alışkanlıkları hakkında bir anket yapma
• İnternet alışkanlıkları ile ilgili 5 soru belirlenecek.
• En az 50 kişiye bu İngilizce sorular sorulacak.
• Sonuçlar İngilizce olarak yazılacak.
• Kitabınızın 50. Sayfası örnek alınabilir.

➢ Proje son teslim tarihi :18/05/2019 . Lütfen ödevlerinizi zamanında teslim ediniz.
➢ Ödevinizin temiz ve düzenli olmasına dikkat ediniz.
➢ Ödevlerinizde pilot veya tükenmez kalem kullanınız ve düzgün bir el yazısıyla yazınız.
➢ Renkli kalemler ve farklı materyaller kullanarak ödevinizi ilginç ve özgün hale getiriniz.
➢ Olabildiğince görsel materyallerden yararlanınız.
➢ Ödev içerisinde hiçbir şekilde Türkçe kelime kullanmayınız.
➢ Ödevinizin son şeklini vermeden önce en az 2 kez öğretmeninize gösteriniz, takıldığınız anlamadığınız yerlerde mutlaka öğretmeninize sorunuz.

❖ DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
▪ Başlık 5 Puan
▪ İçerik ve düzen 40 Puan
▪ Dil bilgisinin doğru kullanımı 25 Puan
▪ Kaynak kullanımı ve/veya yaratıcılık 20 Puan
▪ Ödevin zamanında teslim edilmesi 10 Puan Hepinize çalışmalarınızda başarılar.
Share:

İngilizce 7. Sınıf Proje Ödevleri



İngilizce Proje Ödevleri Konuları
7. sınıf proje

1. İçinde bulmaca, şarkı sözleri, diyaloglar, fıkra, şiir, güzel sözler, spor ve
yabancı gazetelerden alınmış haberlerin yer aldığı bir dergi hazırlamak

2. “Comparative” konusunu anlatan detaylı bir power point sunusu hazırlama.

3. Geçmişte yaşamış ve tanınmış herhangi bir kişiyi seçerek geniş bir şekilde tanıtma. Kişiliği, fiziksel özellikleri, hobileri, ailesi vb….

4. Ünitelerde gördüğümüz kelimeleri kapsayan ayrıntılı ve resimli bir sözlük hazırlama. Her kelime cümle içerisinde kullanılarak örneklendirilecektir.

5. Irregular verbs( düzensiz filler) anlatan kapsamlı bir afiş hazırlama. Sunu olarak da hazırlanabilir.

6. Kendi yazdığınız bir günlük hazırlayın(En az 30 gün olmalı). Günlüğünüzü
yazarken geçmiş zaman kalıbını kullanabilirsiniz. Günlüğünüzü çeşitli fotoğraf, resim ve karikatürlerle süsleyebilirsiniz.

7. Restoranda, kitapçıda, hava alanında, alışverişte vb. yerlerde geçen
diyaloglar hazırlama ve bunları sınıfta drama şeklinde sunma. Sunarken
diyaloglar ezberlenmiş olmalıdır.

8. Gelecek zaman (Future tense) yapısını kullanarak gelecek ile ilgili planlarınızı anlatan bir kompozisyon hazırlama.Hazırlamış olduğunuz kompozisyonu resimlerle de destekleyiniz.

9. Türkiye’de herhangi bir tarihi ve ya turistik yer seçerek ayrıntılı bir şekilde resimler de kullanarak tanıtma.


Share:

8. Sınıf 2. Dönem 1. Sınav Konuları

Ağırlıklı olarak aşağıdaki konular olmak üzere tüm kitaptan sorumlusunuz.

1.)  4, 5, 6 , 7 Ünite Kelimeleri

2. ) Functions (Fonksiyonlar)
a) Accepting and refusing (Kabul Ret)
b) Making excuses  (Mazeret Belirtmek)
 c)  Asking for a clarification (Açıklama İsteme)
d) Expressing preferences (Tercih Belirtme)
e) Giving explanations and reasons (Açıklama yapma, Neden Belirtme)
f)  Making comparisons ( Kıyaslama Yapma)
g)  Describing places  (Değişik Yerleri Tanıtma)
h)  Talking about experiences (Deneyimler Hakkında Konuşma )

3. ) Grammar (Dil Bilgisi)
a) Simple Present Tense (Geniş Zaman) Frequency Adverbs ( Often, Sometimes, ...)
b) Conjunctions ( and, but, so, however , ...)
c) Sequncing Words ( First, Second,  etc. )
d) I Prefer ...
e) I would rather ...
f) Comparatives  ( more, -er,  -ier )
g) Superlatives ( The most , er, ier )
h) Present Perfect Tense  (olumlu, olumsuz, soru)
ever, never, yet, have been / have gone

SORU TİPLERİ
Çoktan Seçmeli
Kısa ve Uzun Cevaplı Sorular
Öğeleri karışık verilmiş cümleyi yazma
Okuduğunu anlama ve soruları cevaplama
Bilinen bir konuda paragraf yazma
Boşluk Doldurma
Eşleştirme

Sınava Hazırlık ve Deneme Sınavları (2. Dönem 1. sınav) 

Sınava Hazırlık 

Deneme 1 

Deneme 2 

Share:

İngilizce Öğrenmenin 7 Sırrı

   İngilizce anlama yeteneğinizi ve telaffuzunuzu geliştirmenin en iyi yollarından birinin ne olduğunu biliyor musunuz? Ya da 5 basit sözcükle sözcük dağarcığınızı nasıl geliştirebileceğinizi? Bazen neden İngilizce dinlemememiz gerektiğini? İngilizce öğrenmenin 7 Sırrı size İngilizcenizi geliştirmenin en iyi ve en hızlı yollarını gösteriyor.

1. SIR : SÖZCÜK VURGUSUNU ÖĞRENİN

   İngilizceyi iyi konuşmanın ve anlamanın bir numaralı altın anahtarı Sözcük vurgusudur. Sözcük vurgusu "çok önemlidir". Sözcük vurgusunu öğrenmek için çaba sarf etmelisiniz. Bu konuşulan İngilizceyi anlayabilmeniz için "en iyi" yöntemdir. Özellikle hızlı konuşmaları.

Sözcük Vurgusu Ne Demektir ?

Örneğin 3 kelime ele alalım:
photograph, photographer ve photograhic.

Konuşurken bunlar aynı şekilde mi söylenir? Hayır.
PHOtograph
phTOgrapher
photoGRAPHIC

   İki veya daha fazla heceli tüm sözcüklerde bu vardır. TEACHer, JaPAN, CHINa, aBOVE, converSAtion, INteresting, imPORtant, deMAND gibi.
Vurgulanmayan heceler "zayıf", "küçük" ya da "sesiz" diye adlandırılır. Ana dili İngilizce olanlar zayıf heceleri değil, vurgulu heceleri dinlerler. Konuşmalarınızda sözcük vurgusunu kullanırsanız, hemen ve otomatik olarak telaffuzunuzu ve anlamanızı geliştirmiş olursunuz.
   İngilizce öğretmeniniz varsa size sözcük vurgusunu anlamada yardımcı olmasını isteyin. İngilizce dinlerken sözcüklerdeki vurguyu duymaya çalışın. Örneğin radyo dinlerken ya da film izlerken. İlk adım "duymak" ve "farkına varmaktır". Bundan sonra"kullanabilirsiniz".

2. SIR : CÜMLE VURGUSUNU ÖĞRENİN

   İngilizce'yi iyi konuşmanın ve anlamanın iki numaralı altın anahtarı Cümle Vurgusudur. Cümle içinde bazı sözcükler vurgulu (kuvvetli) bazı sözcükler zayıftır (sessizdir).

Aşağıdaki cümleye bakın :
We want to go.
Her sözcüğü aynı güçle veya vurguyla mı söyleriz? Hayır. Önemli sözcükleri "kuvvetli" önemsiz sözcükleri "zayıf" seslendiririz. Bu cümledeki önemli sözcükler hangileridir. Evet haklısınız WANT ve GO.
We WANT to GO.

We WANT to GO to WORK.

We DON'T WANT to GO to WORK.

We DON'T WANT to GO to WORK at NIGHT.

   Cümle Vurgusu ile ilgili her şeyi burada açıklamak mümkün değildir. Sizin için önemli olan Cümle Vurgusunun var olduğunu bilmek ve bunu öğrenmek için çaba göstermektir. Cümle Vurgusu "çok önemlidir".

3. SIR : DİNLEYİN! DİNLEYİN! DİNLEYİN!

   Öğrenciler bazen "BBC haberlerini dinlemiyorum çünkü benim için çok hızlı ve anlayamıyorum" derler. Ne kadar yazık. Aslında konuşma sizin için ne kadar hızlıysa ve anlamıyorsanız dinlemeye de o kadar İHTİYACINIZ VAR demektir.
   Dinlemez ve pratik yapmazsanız İngilizcenizi nasıl geliştirebiliriz?
Bebekken kendi dilinizi anlayabiliyor muydunuz? 3 haftalıkken, 1 aylıkken veya 1 yaşındayken kendi dilinizdeki her şeyi anlayabiliyor muydunuz? Tabii ki hayır. Fakat "dinleyerek" anlamayı  öğrendiniz. Bu konu hakkında düşünün. Kendi dilinizi anlamayı dinleyerek öğrendiniz. Günde 24 saat haftada 7 gün. Konuşmayı bundan sonra öğrendiniz. Daha sonra okumayı öğrendiniz. Ve sonra da yazmayı öğrendiniz. "Fakat en başta dinleme gelir."

 4. SIR : DİNLEMEYİN!

   Bir önceki sırda dinleyin demiştim. DİNLEYİN! DİNLEYİN! DİNLEYİN! Şimdi DİNLEMEYİN! diyorum. Ne demek istiyorum? DUYMAK ve DİNLEMEK fiilleri arasındaki farkı biliyor musunuz? DİNLEMEK aktif bir eylemdir. DUYMAK ise pasif bir eylemdir. Bazen çok yoğun DİNLERSİNİZ. Bazen çok yoğun ÇABA gösterirsiniz. Bazen sadece DUYMAK daha iyidir. Radyoyu açın, cep telefonunu açın fakat DİNLEMEYİN sadece DUYUN. Bilinç altınız sizin için dinleyecektir. Yine de öğreneceksiniz. Dinler ve anlamaya çalışırsanız belki de bir kelimeyi kaçırır ve hayal kırıklığına uğrarsınız. Endişelenmeyin. Sadece duyun. İnanın yine de öğreniyor olacaksınız. Önemli olan televizyonun, radyonun ya da cep telefonunun açık olmasıdır. Bırakın çalsın. Ve siz hiçbir şey yapmayın. Beyniniz DUYACAK, bilinç altınız DİNLEYECEK ve siz öğreneceksiniz.

5. SIR : GÜNDE 5 SÖZCÜKLE SÖZCÜK DAĞARCIĞINIZI GELİŞTİRİN

   Kelime öğrenmek kolaydır! Bir yılda kaç gün var? (Yeryüzünde) Normalde 365 günde sadece 5 sözcük öğrenirseniz bu yılda 5*365=1825 sözcük yapar. BİN SEKİZ YÜZ YİRMİ BEŞ. Bu çok sayıda sözcük demektir. Okuma, konuşma, yazma gibi diğer yöntemlerle öğreneceğiniz sözcükleri hesaba katmıyoruz. Bir defter alın ve HER GÜN 5 yeni kelime yazın. Bunları öğrenin. Kısa sürede mükemmel bir sözcük dağarcığınız olacak.

Sözcük Dağarcığı için bakın :
http://ingilizcesite.blogspot.com/2009/07/en-sk-kullanlan-1000-kelime.html

6. SIR : GÜNDE 30 DAKİKA HAFTADA 3.5 SAATTEN İYİDİR

   Aslında günde 30 dakika İngilizce çalışmak haftada 5 *saat* çalışmaktan daha iyidir. Düzenli çalışın. Sık sık çalışın.
   AZ+SIK SIK çalışmak ÇOK+BAZEN çalışmaktan daha iyidir.

   Aynı zamanda daha kolaydır. Her gün çalışmak için kolayca 30 dakika bulabilirsiniz. Nasıl mı? Yarım saat önce kalkabilirsiniz. Ya da daha kısa bir öğle yemeği yiyebilirsiniz. Her gün belirli bir saat belirleyin ve buna sadık kalın.

   7. SIR : TEKRAR EDİN! TEKRAR EDİN! TEKRAR EDİN!

   "Tekrar Etmek" ne anlama gelir? "Tekrar Etmek" "Tekrar Okuyun" demektir. Bu konuda sistematik olmalısınız. Yeni bir şey öğrendiğinizde bunu not etmelisiniz. Ve buna 3 defa *tekrar bakmalısınız*.

1 gün sonra
1 hafta sonra
1 ay sonra

Her tekrarda, kendinizi test edin.
Öğren, tekrar et, test et.
Tekrar et, test et
Tekrar et, test et

KAYNAK :

Josef Essberger, Founder
www.englishclub.com
Share:

İyi Öğrencinin 10 Alışkanlığı

   İyi bir öğrencinin, çalışmalarında onu başarılı kılan belirli özellikleri vardır. Dakik olmak, sağlıklı bir diyet yapıp, egzersiz yapmak ve arkadaş edinmek gibi iyi bir öğrencinin kendisine avantaj sağlayan özellikleri vardır. Başarılı bir öğrenci olmak istiyorsanız, taklit etmeniz gereken bazı alışkanlıklar şunlardır:

1 . İyi Öğrenci Hayatına Disiplini Ekler

    İyi bir öğrenci hayattaki belirli kuralları takip eder. Zamanında uyur, zamanında uyanır, düzenli egzersiz yapar ve zamanında yemek yer. Öğrenci, tüm bunları yapmak için bir rutini izler. Disiplin, öğrencilerin bir diyet programını takip etmelerine ve hayatlarında ve çalışmalarında aktif kalmalarına yardımcı olur.

2. Hayatını Planlar

   İyi bir öğrenci her zaman geleceği dört gözle bekler ve eylemlerini buna göre planlar. Çalışmaları da dahil olmak üzere hayattaki her küçük şeye dikkat eder. Derslerinin bir planını yapmaya, sınavlar hakkında notlar almaya ve ödev hazırlamaya kadar, hayatındaki her meseleyi not eder ve yaşamını kontrol altına alır.

3. Her Zaman Denemeye Devam Eder

   Başarılı öğrenciyle ilgili en iyi şey, başarısızlıktan asla korkmaması ve tekrar tekrar denemeye devam etmesidir. En yükseğe ulaşmakta başarısız olsa da, rekabette ilk sırayı alamasa da, asla tekrar tekrar girişimde bulunmayı bırakmaz.

4. Yaratıcıdır

   Yeni şeyler yapmanın yeni yollarını bulur. Yaratıcılığa olan merakı, diğer öğrencilere karşı bir avantaj sağlar ve diğer öğrencilerin önüne geçebilir. İşleri kendi yöntemiyle yapmayı çok sever, diğer öğrencilerden farklı şeyler yapabilmesinin nedeni budur.

5. Düzenlidir

   İyi bir öğrenci, organizasyon yetenekleri sayesinde işleri hep zamanında yaptığından görevlerini kaçırmaz. İşleri düzenli tutar ve günlük işlerini, görevlerini zamanında tamamlamasına yardımcı olan son tarihlerine göre sınıflandırır.

6. Hatalarından Öğrenir

   İyi bir öğrenci başarısızlıktan asla pişmanlık duymaz ve onları öğrenme ve büyüme fırsatı olarak kabul eder. Hatalarını, amaçlarını gerçekleştirmek ve hedefine ulaşmak için basamak taşları olarak görür. Hatalardan öğrenme yeteneği, onun bir öğrenci olarak daha eksiksiz hale gelmesine yardımcı olan şeydir.

7. Spora Katılır

   İyi bir öğrenci her zaman sporda yer alır ve en iyi atışını herhangi bir rolde yapabilir. Çoğunlukla, olağanüstü liderlik becerilerine sahiptirler ve takımlarının kaptanı olurlar. Onlar takımlarının yıldız oyuncusudur ve onun başarısına katkıda bulurlar.

8. Meraklıdır

   Bu, iyi bir öğrencinin en yaygın özelliğidir. İyi bir öğrenci, yaşamın gizemini araştırmak ve bu yaşamın farklı katlarını çözmeyi sürdürmek ister. Ders kitaplarının ötesinde kitap okur ve kurgu ile kurgusal olmayan kitaplardan oluşan bir koleksiyona sahiptir. Kitaplara olan ilgisi, dünyadaki ufkunu genişletir ve yeni açılardan görmesine yardımcı olur.

9. İyi Bir Yazardır

   Çalışkan bir öğrencinin harika yazma becerileri vardır. İster akademik makaleleri yazmak, ister notlar yazmak olsun, onları zamanında kağıda döker. Ayrıca, yazımından en iyi şekilde yararlanmasını sağlayan editörlükte de iyidir.

10. Gevşemeyi Öğrenir

   İyi bir öğrenci, hayatta ve çalışmalarda kendini tüketmeye inanmaz. Kendisine eşit özen gösterir ve rahatlamak için “Kendi” zamanını ayırır. Bu, yaşam ve akademik ilişkilerin stresinden kurtulmasına ve gençleşmiş enerji ile hayata geri dönmesine yardımcı olur.

Kaynak : https://busyteacher.org/how-to/
Share: